Arbejdsskadeforsikring

Arbejdsskadeforsikringen er lovpligtig. Som arbejdsgiver skal du have en arbejdsskadeforsikring, der dækker medarbejderne. Du har pligt til at tegne forsikringen for enhver person, du har ansat. Det gælder uanset om medarbejderen er lønnet eller ej, kun arbejder få timer om ugen eller kun er ansat midlertidigt. Der skal også tegnes arbejdsskadeforsikring for direktører i et ApS og et A/S. Det samme gælder for aktionærer og anpartshavere, hvis de har egentlig beskæftigelse i virksomheden.

 

Den dækker personskader forårsaget af arbejdet, hvis skaden er opstået pludseligt eller inden for fem dage efter en hændelse eller påvirkning.

 

Arbejdsskadeforsikringen følger Arbejdsskadesikringsloven – og den dækker for:

 

  • Betaling af udgifter til sygebehandling, optræning og hjælpemidler m.m.
  • Erstatning for tab af erhvervsevne
  • Godtgørelse for varigt mén
  • Overgangsbeløb ved dødsfald
  • Erstatning for tab af forsørger
  • Godtgørelse til efterladte

info@erhvervsagenturet.dk

43 53 14 44

Torbenfeldsvej 5, 2665 Vallensbæk

© 2017 - CVR. 31182948 - Udviklet og vedligeholdt af IT-ShareVision ApS